Używamy plików cookies

W naszej witrynie internetowej gromadzimy, przechowujemy i przetwarzamy informacje o jej użytkownikach (np. identyfikatory sieciowe, dane dotyczące sposobu przeglądania witryny lub treści, które Cię interesują). W tym celu używamy plików cookie, aby udoskonalać nasze usługi i personalizować nasze oferty. Do niektórych celów przetwarzania danych wymagana jest zgoda użytkownika, którą wyraża on, wybierając opcję "Akceptuję". Preferencjami można zarządzać w "Ustawienia", gdzie można odmówić przyjmowania opcjonalnych plików cookie.

Zaakceptuj wszystkie pliki cookies
info

Reklamacja

Czy odkryłeś wadę produktu? W Bikers Crown bardzo poważnie podchodzimy do reklamacji i wszystkiego, co się z nimi wiąże! Wiemy, jak irytujące jest posiadanie niedziałającego kasku, kurtki z zepsutym zamkiem lub buta z "rekinem". Zajmiemy się Tobą, jeśli masz problem z produktem w ramach gwarancji lub po jej zakończeniu. Nasze towary objęte są 24-miesięczną gwarancją prawną, chyba że w sklepie lub na dołączonej karcie gwarancyjnej podano inaczej. Zapewniamy serwis pogwarancyjny kasków, odzieży i obuwia. Posiadamy również własny, przeszkolony zespół pracowników zajmujących się certyfikowanym serwisem elektronicznych poduszek powietrznych.

 

Należy pamiętać, że reklamacja musi zawierać informację o wadzie (opis) oraz sposób załatwienia reklamacji. W sprawie roszczeń należy kontaktować się bezpośrednio z Działem Roszczeń Bikers Crown, z którym można się kontaktować w każdy dzień roboczy od godz. 7.00 do 15.30, dzwoniąc pod numer 800 313 333 lub wysyłając wiadomość e-mail na adres reklamace@bikerscrown.cz.

 

Nie tylko w sezonie staramy się przestrzegać naszej wewnętrznej zasady rozpatrywania reklamacji w ciągu 14 dni. Ustawowy okres gwarancji rozpoczyna się w dniu otrzymania towaru i ulega przedłużeniu, jeśli ma to zastosowanie, o czas, w którym towar jest objęty naprawą gwarancyjną. Jeśli towar zostanie wymieniony na nowy (w okresie gwarancji), rozpoczyna się również nowa gwarancja.

Przetłumaczono z www.DeepL.com/Translator (wersja darmowa)

 

DOWNLOAD

Formularz wymiany, zwrotu lub reklamacji towaru (format PDF)

 

  1. POSTANOWIENIA WSTĘPNE

    1. Niniejsza procedura składania skarg została sporządzona zgodnie z obowiązującym ustawodawstwem Republiki Czeskiej, w szczególności zgodnie z ustawą nr 89/2012 Dz.U., kodeksem cywilnym i ustawą nr 634/1992 Dz.U. Celem niniejszej procedury składania skarg wydanej przez BIKERS CROWN, s.r.o., z siedzibą w Pražská 481 Chlumec nad Cidlinou IV, 503 51 Chlumec nad Cidlinou, REGON: 259 88 140, wpisana do Rejestru Handlowego prowadzonego w Sądzie Wojewódzkim w Hradcu Králové, oddział C, wkładka 18626 (zwana dalej "Sprzedawcą"), ma na celu poinformowanie konsumenta, jako kupującego, o warunkach i sposobie wykonania praw kupującego z tytułu wadliwego wykonania umowy (zwanego dalej "roszczeniem"). Roszczenia muszą być zawsze zgłaszane zgodnie z niniejszą Procedurą zgłaszania roszczeń. W sprawach nieuregulowanych w niniejszej Procedurze Reklamacyjnej stosuje się prawo Republiki Czeskiej.

      Przetłumaczono z www.DeepL.com/Translator (wersja darmowa)

    2. Sprzedawca poinformuje Kupującego o Procedurze Reklamacyjnej poprzez opublikowanie jej na stronie internetowej www.bikerscrown.cz. Na życzenie Kupującego Sprzedawca przekaże Kupującemu Procedurę Reklamacyjną w formie drukowanej w dowolnym sklepie stacjonarnym Sprzedawcy.

    3. Zawierając umowę kupna w sklepie stacjonarnym lub za pośrednictwem sklepu internetowego, niniejsza Procedura Reklamacyjna staje się integralną częścią dokumentacji umownej pomiędzy Sprzedającym a Kupującym.

    4. Procedura Reklamacyjna nie ma zastosowania do reklamacji towarów, jeżeli z okoliczności zawarcia umowy jasno wynika, że Kupujący jest przedsiębiorcą. Odpowiedzialność Sprzedawcy za wady towaru w tym przypadku regulują powszechnie obowiązujące przepisy prawa.

    5. W przypadku sprzeczności pomiędzy Procedurą rozpatrywania reklamacji a Ogólnymi Warunkami, pierwszeństwo mają postanowienia Procedury rozpatrywania reklamacji.

  2. ODPOWIEDZIALNOŚĆ ZA WADY TOWARÓW

    1. Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za wady w następujących przypadkach:

    • jeżeli reklamowana wada jest wadą rzeczy, która istniała już w chwili odbioru, a w związku z tą wadą uzgodniono upust od ceny zakupu,

    • jeżeli towary są używane, a wada odpowiada stopniowi ich zużycia i taka wada lub zużycie istniały już w momencie przejęcia towarów przez kupującego, a kupujący wiedział o takiej wadzie lub zużyciu; lub

    • wada została spowodowana zużyciem wynikającym z normalnego użytkowania lub z charakteru towarów, lub z naturalnej zmiany materiału

    • wada została spowodowana przez kupującego i jest wynikiem niewłaściwego użytkowania, przechowywania, niewłaściwej konserwacji, ingerencji kupującego lub uszkodzenia mechanicznego,

    • wada została spowodowana zdarzeniem zewnętrznym, na które Sprzedawca nie ma wpływu.

    1. Za wadę towaru nie uważa się wady spowodowanej niewłaściwym montażem lub innym niefachowym uruchomieniem towaru, chyba że towar został zmontowany lub uruchomiony przez Sprzedawcę lub osobę po stronie Sprzedawcy.

    2. Sprzedawca odpowiada wobec Kupującego, że towary są wolne od wad w momencie ich odbioru. W szczególności Sprzedawca ponosi odpowiedzialność za to, że w chwili odbioru towaru przez Kupującego

    • rzecz ma właściwości uzgodnione między stronami, a w przypadku braku porozumienia, takie właściwości, jakie Sprzedawca lub producent opisał lub jakich Kupujący oczekiwał ze względu na charakter towaru i na podstawie prowadzonej przez nich reklamy,

    • towary nadają się do celu, do którego według Sprzedającego mają być użyte lub do którego towary tego rodzaju są zwykle używane,

    • artykuł odpowiada pod względem jakości lub wykonania uzgodnionej próbce lub wzorcowi, jeśli jakość lub wykonanie zostały określone przez odniesienie do uzgodnionej próbki lub wzorca,

    • artykuł jest w odpowiedniej ilości, miarce lub wadze; oraz

    • artykuł jest zgodny z wymaganiami przepisów.

    1. Jeżeli wada ujawni się w ciągu sześciu miesięcy od odbioru, przedmiot uznaje się za wadliwy w momencie odbioru. W przypadku wystąpienia wady towaru konsumpcyjnego, Kupujący ma prawo do złożenia reklamacji u Sprzedawcy w ciągu 24 miesięcy od otrzymania towaru. W przypadku towarów używanych, Kupujący ma prawo do złożenia reklamacji u Sprzedawcy w ciągu 12 miesięcy od otrzymania towaru.

    2. Kupujący jest zobowiązany do złożenia reklamacji bez zbędnej zwłoki po stwierdzeniu, że towar jest wadliwy. Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za zwiększenie rozmiarów wady lub szkody, jeżeli Kupujący nadal używa wadliwej rzeczy, mimo że wie o wadzie.

    3. Do okresu gwarancji nie wlicza się okresu od wykonania uprawnienia z tytułu odpowiedzialności za wady do czasu, gdy kupujący był zobowiązany do odbioru towaru po zakończeniu postępowania reklamacyjnego. Jeśli towar zostanie wymieniony, okres gwarancji na pierwotnie zakupiony i reklamowany produkt trwa nadal. To samo dotyczy wymiany części, na którą udzielono gwarancji.

    4. Jeżeli Sprzedawca przekaże Kupującemu dodatkowy towar jako prezent przy zakupie, a Kupujący przyjmie prezent, Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za wady prezentu. W przypadku skorzystania przez Kupującego z prawa do odstąpienia od Umowy sprzedaży, Kupujący zobowiązany jest zwrócić Sprzedającemu wszystko, co nabył, w tym otrzymany prezent.

    5. Jeżeli Sprzedawca udzielił gwarancji jakości poprzez oświadczenie w karcie gwarancyjnej wydanej Kupującemu, poprzez wskazanie na opakowaniu towaru lub w reklamie, jej zastosowanie podlega niniejszej Procedurze Reklamacyjnej, chyba że w karcie gwarancyjnej lub w umowie kupna-sprzedaży postanowiono inaczej. Okresu gwarancji nie należy mylić z okresem użytkowania towaru.

  1. ZGŁASZANIE ROSZCZEŃ

    1. Kupujący ma prawo do złożenia reklamacji w dowolnym sklepie stacjonarnym Sprzedawcy, o ile jest to możliwe ze względu na sprzedawany asortyment. Sprzedawca zapewni obecność pracownika upoważnionego do przyjmowania reklamacji we wszystkich godzinach pracy.

    2. Kupujący, który nabył swój towar w sklepie internetowym Sprzedawcy, jest uprawniony do reklamacji towaru w sposób określony w pkt 3.1, a także poprzez przesłanie towaru w terminie na adres centrum obsługi klienta Sprzedawcy - BIKERS CROWN, s.r.o., RECLAMATION e-shop, V Lipkách 78/IV, 503 51 Chlumec nad Cidlinou. Taka procedura nie zwalnia Kupującego z obowiązków opisanych poniżej przy składaniu reklamacji.

    3. W przypadku reklamacji poprzez wysłanie towaru zgodnie z pkt 3.2, Kupujący jest zobowiązany do przesłania reklamacji listem zwykłym lub poleconym. Przesyłki za pobraniem nie będą przyjmowane.

    4. Przy składaniu reklamacji Kupujący jest zobowiązany do:

    • skorzystaj z Protokołu skargi, który jest dostępny tutaj: Formularz wymiany, zwrotu lub reklamacji towarów (format PDF)

    • udowodnić, że jest uprawniony do złożenia reklamacji, w szczególności poprzez przedstawienie dowodu zakupu, dowodu daty zakupu, dowodu posiadania karty gwarancyjnej lub w inny wiarygodny sposób;

    • dostarczyć oryginał karty gwarancyjnej na wypadek, gdyby kupujący rościł sobie prawa z tytułu gwarancji, które wykraczają poza zakres ustawowych uprawnień do odpowiedzialności;

    • w przypadku skorzystania z prawa do wymiany towaru lub odstąpienia od umowy, przekazać towar w oryginalnym stanie, wraz ze wszystkimi akcesoriami. W przypadku, gdy wraz z zakupionym towarem kupującemu został przekazany prezent, kupujący jest zobowiązany do zwrotu przekazanych prezentów;

    • zapewnić niezbędną pomoc w wypełnieniu raportu dotyczącego skargi oraz wyrazić zgodę na treść tego raportu poprzez złożenie podpisu.

    1. Sprzedawca jest zobowiązany wydać Kupującemu potwierdzenie o dacie zgłoszenia reklamacji, jej treści oraz sposobie załatwienia reklamacji. Za takie potwierdzenie uznaje się również kopię protokołu skargi. Potwierdzenie powinno również zawierać informacje o tym, w jaki sposób kupujący zostanie poinformowany o rozstrzygnięciu reklamacji. Jeżeli Kupujący złożył reklamację na odległość, Sprzedawca ma obowiązek bez zbędnej zwłoki doręczyć Klientowi potwierdzenie złożenia reklamacji pocztą elektroniczną, o ile jest ona znana Sprzedawcy. W przeciwnym razie Sprzedawca jest zobowiązany do doręczenia Klientowi potwierdzenia zgłoszenia reklamacji na adres wskazany w zgłoszeniu reklamacyjnym.

    2. Reklamację uważa się za złożoną, jeśli reklamowany towar jest kompletny, a reklamacji nie uniemożliwiają ogólne zasady higieny. Klient jest zobowiązany do dostarczenia reklamowanego towaru czystego, wolnego od wszelkich zabrudzeń, higienicznego i wysuszonego. Sprzedawca ma prawo odmówić przyjęcia reklamowanych towarów, jeśli nie spełniają one tych cech.


  1. ROZPATRYWANIE SKARG

    1. Sprzedawca jest zobowiązany do rozpatrzenia reklamacji niezwłocznie, a w bardziej skomplikowanych przypadkach w ciągu trzech dni roboczych. Termin ten nie obejmuje czasu potrzebnego na przeprowadzenie profesjonalnej oceny usterki.

    2. Reklamacja, w tym usunięcie wady, musi być załatwiona bez zbędnej zwłoki, nie później niż w terminie 30 dni od daty zgłoszenia reklamacji, chyba że Sprzedawca i Kupujący uzgodnią dłuższy termin. Bezskuteczne przekroczenie tego terminu uznaje się za istotne naruszenie umowy.

    3. Sprzedawca zobowiązany jest wydać Kupującemu potwierdzenie terminu i sposobu załatwienia reklamacji, w tym potwierdzenie dokonania naprawy i czasu jej trwania, lub pisemne uzasadnienie odrzucenia reklamacji.

    4. Kupujący nie jest uprawniony do zmiany raz wybranego sposobu załatwienia reklamacji bez zgody Sprzedawcy, z wyjątkiem sytuacji, w których wybrany sposób załatwienia nie może być zrealizowany w ogóle lub w odpowiednim czasie.

    5. Kupujący jest zobowiązany do odbioru reklamowanego towaru w ciągu 30 dni od daty uregulowania reklamacji, po tym czasie Sprzedający ma prawo do naliczenia uzasadnionej opłaty za przechowywanie lub do sprzedaży towaru na własny rachunek Kupującemu. Sprzedawca musi poinformować Kupującego o tej procedurze z wyprzedzeniem i wyznaczyć mu rozsądny dodatkowy termin na odbiór towaru. Kupujący może również wyrazić zgodę na zbycie przez Sprzedawcę reklamowanego towaru, zwalniając tym samym Kupującego z obowiązku przyjęcia reklamowanego towaru.

    6. Reklamacja zostanie odrzucona, jeśli Kupujący powołuje się na wadę, która była już reklamowana w przeszłości i udzielono mu stosownego rabatu od ceny zakupu.

  2. ROSZCZENIA Z TYTUŁU WAD TOWARÓW

    1. Jeśli towar ma wadę, którą można usunąć, a kupujący złożył reklamację w określonym terminie, ma on prawo do bezpłatnego usunięcia wady. Jeżeli towar został dostarczony w ilości mniejszej niż uzgodniona lub dostarczono towar niekompletny, kupującemu przysługuje prawo do uzupełnienia brakujących elementów. Jeżeli nie jest to nieproporcjonalne w stosunku do charakteru wady, kupujący może żądać wymiany towaru lub, jeżeli wada dotyczy tylko części towaru, wymiany tej części. Jeżeli naprawa wady lub wymiana towaru nie jest możliwa, kupujący może zażądać stosownego obniżenia ceny towaru lub odstąpić od umowy. Kupujący ma prawo do rozsądnego rabatu, nawet jeśli Sprzedający nie usunie wady w rozsądnym terminie.

    2. Wadę uznaje się za istotne naruszenie umowy, jeżeli Kupujący nie zawarłby umowy, gdyby przewidział wadę w momencie zawierania umowy. W innych przypadkach wada nie stanowi istotnego naruszenia umowy.

    3. Jeśli wada stanowi istotne naruszenie umowy, kupujący ma prawo, według własnego wyboru, do otrzymania nowej rzeczy, uzupełnienia braków, naprawy, uzyskania stosownego rabatu lub odstąpienia od umowy.

    4. Jeżeli wada jest nieistotnym naruszeniem umowy, kupujący ma prawo do usunięcia wady lub uzyskania rozsądnego rabatu.

    5. Kupujący ma prawo do dostarczenia nowej, wolnej od wad rzeczy, wymiany części, obniżenia ceny lub odstąpienia od umowy, niezależnie od rodzaju wady, jeżeli nie może prawidłowo korzystać z rzeczy ze względu na powtarzanie się wady po naprawie lub ze względu na dużą liczbę wad. Towar ma większą liczbę wad, jeśli w momencie składania reklamacji posiada jednocześnie co najmniej 3 wady.

    6. Jeżeli po otrzymaniu towaru Kupujący stwierdzi, że towar nie jest zgodny z postanowieniami umowy kupna-sprzedaży, jest zobowiązany niezwłocznie powiadomić o tym fakcie Sprzedającego. Sprzedawca jest wówczas zobowiązany do doprowadzenia towaru do stanu odpowiadającego umowie kupna bez zbędnej zwłoki. Jeśli nie jest możliwe doprowadzenie towarów do stanu odpowiadającego umowie kupna-sprzedaży, kupujący ma prawo zażądać stosownego upustu od ceny kupna lub odstąpić od umowy kupna-sprzedaży.

  3. POSTANOWIENIA KOŃCOWE

    1. Jeżeli roszczenie zostanie uznane za uzasadnione, kupujący ma prawo do zwrotu kosztów słusznie poniesionych w związku z wykonywaniem swojego prawa.

    2. W przypadku, gdy Kupujący nie jest zadowolony ze sposobu załatwienia reklamacji przez Sprzedawcę lub uważa, że Sprzedawca naruszył jego prawa, a spór nie został rozstrzygnięty w drodze porozumienia bezpośrednio pomiędzy Kupującym a Sprzedawcą, Kupujący ma prawo złożyć wniosek o pozasądowe rozstrzygnięcie sporu konsumenckiego.

    3. Do pozasądowego rozstrzygania sporów konsumenckich wynikających z umowy kupna-sprzedaży właściwy jest Czeski Urząd Inspekcji Handlowej z siedzibą przy ulicy Štěpánská 567/15, 120 00 Praga 2, nr ID: 000 20 869, adres internetowy: https://adr.coi.cz/cs.

    4. Konsument może również skorzystać z platformy internetowego rozstrzygania sporów utworzonej przez Komisję Europejską pod adresem http://ec.europa.eu/consumers/odr/.

    5. Sprzedawca zastrzega sobie prawo do zmiany niniejszej Procedury Reklamacyjnej, która wejdzie w życie najwcześniej w dniu opublikowania zaktualizowanej wersji Procedury Reklamacyjnej.

    6. Niniejsza Procedura rozpatrywania skarg i zażaleń obowiązuje od 1 lutego 2020 r. i w pełni zastępuje poprzednią Procedurę rozpatrywania skarg i zażaleń.